‘Bijna alle aanbiedingen in Nederlandse supermarkten zijn ongezond of vallen buiten de Schijf van Vijf, de richtlijn voor gezond eten van het Voedingscentrum’

‘Dat doen we om een signaal af te geven.’, aldus een woordvoerder van de gezamenlijke supermarkten. ‘Wij vinden de consument namelijk te dom om te poepen. We willen maar één ding: geld verdienen. Daarom schepen we die stumperds af met rotzooi. Ze merken het toch niet. We zouden zelfs gemalen karton kunnen verkopen als volkorenmeel. Het maakt ze niet uit. Ze zitten thuis gewoon voor de buis en weten niet wat ze in hun bek stouwen. Ik eet nooit supermarktvoer, ik weet hoe het wordt klaargemaakt, wat er in zit en wat er gelogen wordt op de verpakking. Als je zo stom bent als een supermarktklant verdien je het om belazerd te worden. Dat vind ik.’

‘We verdienen het meest aan de light- en 0%vet-onzin. Heerlijk! Er zit minder in en toch is het duurder. Kassa! De klant komt niet op het idee om dan maar wat minder te eten of het zelf te verdunnen. Dat mogen wij doen en daar laten we ons grof voor betalen. Bijkomend voordeel: mensen eten er meer van ‘want je wordt er toch niet dik van!’ Hilarisch gewoon. We liegen er lustig op los. Zeggen we bijvoorbeeld ‘minder suiker’, doen we er een beetje honing in. En maken het stukken duurder. Ook leuk: producten die van zichzelf geen vet bevatten toch ‘vetvrij’ noemen en de prijs verhogen. Het werkt. Wist u dat ons water voortaan glutenvrij is?

‘Wat ook goed verdient is een leuk woordje op de verpakking zetten. ‘Ambachtelijk’, ‘100% natuurlijk’ en ‘met …smaak’. Leuk plaatje erbij en hoppa!’

‘Ach, moet ik doorgaan? Het valt niet uit te leggen, het is een bloody shame. Maar geld wat stom is maakt recht wat krom is. Goedendag!’

Advertenties

About this entry