Spaarrrrrrr!

75545D3D-8353-41ED-AB21-C94D01E5CA7B

BREAKING! AH start een spaaractie waarbij slechts zegeltjes worden gespaard. ‘We zijn toch wat geschrokken van het eindeloos gezeur en gezever van een paar beroepsklagers. Onze messen waren te scherp, onze glazen, echt heel voordelig, niet loodhoudend genoeg, sommige vershouddoosjes net niet meer in de goede maat voorradig en nog wat dingetjes. Daarom deze nieuwe actie. Je spaart zegeltjes, een kaart is pas vol bij 200 stuks, en je krijgt er daarna niets voor. Heb je ook niks om over te zaniken. Ideaal.’ De actie slaat aardig aan en de eerste zeikerd heeft zich gemeld. ‘Ik vind 200 zegeltjes wel heel veel. Ik moet minstens 2000 euro besteden en dan heb ik pas niks.’ Ter compensatie kreeg de vrouw een welgemikte dram op haar kanis, waarna ze tevreden naar huis ging.

‘Spaaracties niet altijd zonder kritiek
Het is overigens niet de eerste keer dat een AH-actie negatief in de aandacht komt. Zo gaven duurdere restaurants aan dat ze niets te maken wilde hebben met de AH Restaurantactie. Waren de messen van de Messenactie te scherp voor amateurkoks. Grapten klanten dat ze 11.000 euro moesten uitgeven bij de Albert Heijn voordat ze de 8-delige bestekset konden aanschaffen. Bleek de Kristalglasactie van verkeerd glas te zijn en werden klanten woest toen de ,vershouddozen, de mini’s én de Muppets uitverkocht waren. Woordvoerder Els van Dijk merkt het ook. ,,We hebben bij de Albert Heijn heel veel spaaracties en elke keer komt er uit onverwachte hoek weer een klacht of moeilijkheid. Maar de acties blijven heel succesvol. Kijk maar naar de pannenactie: we hebben er bij elkaar een miljoen verkocht.”

Maar bij mij is het merkje nu toch van het glazen deksel verdwenen. Komt door de vaatwasser. Maar toch, wat is dat nou voor kwaliteit opdruk. Toch maar even klagen…

Advertenties

About this entry