Dafne en Sifan

dafne

U weet het: sport, het boeit me matig. Geen seizoenskaart, geen bankhangen bij de Tour, geen schema’s op de koelkast tijdens het WK. Maar sportcommentaar, dat is ware poëzie. En dat vind ik wel leuk. Leest u even mee?
-Henk Stouwdam over Dafne Schippers (NRC, 16-8-2014): ‘Op het laatste rechte stuk accelereerde ze, om in eenzaamheid de finish te passeren, als een koningin.’ Smullen, zo’n zin!
-Hugo Camps over Dafne Schippers (NRC, 16-8-2014): ‘Ik kan mij voorstellen dat nu een paar duizend bakvisjes wakker worden met de smeekbede: mag ik ook Dafne zijn? Met datzelfde rijzige lichaam en poëtische hoofd.’ Ik verzin het niet!
-Henk Stouwdam over Sifan Hassan (NRC, 16-8-2014): ‘Hassan leerde snel en dit zomerseizoen ontbolsterde haar grote talent.’ Fijn!
Sport, het kan toch mooi zijn…

About this entry