‘Geen drones boven de Haagse Schilderswijk’

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

‘Geen drones boven Haagse Schilderswijk.’ Wat een heerlijk bericht. De bewoners van de Haagse Schilderswijk zullen niet dag en nacht bespioneerd worden door vliegende camera’s. Even dacht ik dat de politiek een menselijk trekje kreeg. Zo van: dat kan je mensen toch niet aandoen, hen voortdurend beloeren. Maar dat blijkt toch te vroeg gejuicht. De wethouder van de VVD (!) kwam tot de ontdekking dat de drones er niet geschikt voor waren. Ze waren goedkoper en stiller. Maar helaas toch niet geschikt. Die meneer, Boudewijn Revis heet hij, lijk me een mannetje dat het er niet bij laat zitten. Ik zal hem wat alternatieven aan de hand doen, ik ben de beroerdste niet. Meneer Revis, wellicht kunt u alle inwoners van die wijk een elektronische enkelband omdoen. IS wellicht niet goedkoop, maar wel heel stil. Gewoon preventief hoor, we bedoelen er verder niets mee. Maar criminelen en overlastgevers zijn dan wel sneller opgespoord. En verder stel ik voor om alle inwoners van de Schilderswijk een badge van gele stof op hun kleding te laten dragen, in de vorm van een kwast. En nee, dat u nergens aan denken.

About this entry