’n Vrees’lijk Misverstand!

bea

-Euh ja, welkom dan maar, Majesteit, wat een verrassing, u bent er al. Ik kon nog net  op tijd mijn ambtsketting omdoen. Het was nog een heel gezoek, mijn dochtertje loopt er vaak mee rond, maar hij lag in de poppenwieg, net als vorig jaar met 5 mei. Leuk hoedje trouwens, doet me denken aan Frau Antje, hihi. Nu u er toch bent…

-Wim. Pssst, Wim!

-Ja, wat is er?

-Kan jij Van Vliegeren even afstoppen? Het is al erg genoeg.

-Karel, waarom moet ik dat doen? De kroten koken die man al over als de buurtbus drie minuten vertraging heeft. Dit bekort ’s mans leven.

-Ja, hallo, wie is hier loco?

-OK, OK, maak je niet dik!

-…en ons dorp heeft wel drie supermarkten, alle drie even knus, bij alle drie kan je zegeltjes sparen, doet mijn vrouw dan ook verwoed, we hebben daardoor van die mooie handdoeken. Laatst had ze een gebloemde nachtpon op de zegeltjes, ik werd op slag weer verliefd…

-Hm, hm, Majesteit, meneer de burgemeester, mag ik u verzoeken elkaar opnieuw te groeten. Majesteit, als u zo vriendelijk wilt zijn weer in te stappen, ja? Ik spreek u straks nog even.

-Van Vliegeren, je gaat nu het stadhuis weer in, je sluit je op in je kamer en neemt drie blauwe pilletjes, ja die grote, en gaat achter je bureau zitten en doet niets, hoor je me, niets voor ik bij je ben. Kijk me aan, Van Vliegeren, heb je me begrepen? Mooi. Nee, je gaat niet onderuit, niet hier op de stoep, je gaat naar binnen. Vort.

-Dag Majesteit, het spijt me verschrikkelijk, ik voel me zeer verantwoordelijk, hoewel ik dat in dit geval niet ben. Er moet ergens in het stadhuis iets verschrikkelijk zijn misgegaan. Van wie heeft uw kamerheer de datum doorgekregen? Van Van Vliegeren zelf? Als ik het niet dacht! Majesteit, ik moet uw commissaris van deze provincie even passeren, maar kunt u Van Vliegeren niet met pensioen sturen? Of overplaatsen naar Rottemerplaat? Daar kan ie minder kwaad.

-Wat er is? Wat er is? U bent een maand te vroeg, dat is er! U ziet het toch zelf? Geen kip te bekennen. Niet eens een schoolkind met een bosje bloemen, onze fanfare ‘Blaas em’ is nog maar net gaan repeteren, de pakjes van de dansmariekes moeten nog gestreken, de damclub had nog een ideetje, enfin, Kleinkolderen is er nog niet klaar voor, als het ooit al zou lukken.

-We zien u volgende maand graag terug. U wordt dan ontvangen door mij, Wim Wortelmans, locoburgemeester. Van Vliegeren heeft een zenuwinzinking, maar dat had u al gemerkt. Dag Majesteit, leuke hoed trouwens.


About this entry