Seniorenbestrijding

Ergens in Den Haag rinkelt ongeduldig een telefoon. Het is op de werkkamer van de nog tamelijk verse fractieleider van de partij 50+. Henk zelf neemt op.

-Met Henk Krol, 50+

-Ha, die Henk! Met premier Mark!

-Dag Mark, hoe gaat het?

-Hoe gaat het? Hoe gaat het? Hoe vind jij dat het gaat?

-Ja Mark, het gaat crescendo! Hulde man! Je jaagt de oudjes flink op de kast.

-Ja, en naar jouw partij. Je staat met dubbele cijfers in de peilingen.

-Mark, je doet het heel goed. Maar pieken we niet te vroeg?

-Kijk Henk, dit is politiek. We drukken Geert eerst uit de markt en de Kamer.

-…en dan kom ik op.

-Dat is de bedoeling!

-Maar je vriendjes bij de VVD? Die worden vast zenuwachtig.

-Welnee man. We hebben een dipje, gebeurt altijd met een partij die regeert.

-Mark, ik ben er nog niet gerust op.

-Henk, we knijpen de oudjes nog verder uit. Nu gaan er 4 op de 10 tehuizen dicht. De bejaardenzorg moet ook nog stukken soberder.

-Maar als ik niks doe, dan ben ik niet geloofwaardig.

-Kijk Henk, dan speel jij op je poot en geef ik je wat klein wisselgeld.

-OK. Dan zijn we samen de bink. Ik de held van de oudjes en jij een iets menselijker gezicht.

-Precies! Samen belazeren we de boel en blijven lekker op het pluche.

-En het volk?

-Het volk kan verrekken.


About this entry