Gefoeter…

Vlaanderen vakantieland…

Tweederde van de inwoners van Linkebeek koos Damien Thiery tot burgemeester. De Vlaamse regering weigert hem echter te instaleren. Reden: hij stuurde info over de verkiezingen naar Franstalige kiezers in het Frans, en niet in het Nederlands, zoals voorgeschreven. U begrijpt, we zijn aan het hamsteren en hebben al een schuilkelder gegraven. Onze zuiderburen bevinden zich op de rand van een burgeroorlog. Brussel-Halle-Vilvoorde, het was en is en zal altijd een twistappel blijven.

Schultz snel weg!

Schultz: ‘Harder waar het kan, is wat mij betreft het credo.’ Tja, een harde tante. Meer fijnstof, meer lawaai, meer ergernis, meer ongelukken, meer gewonden, meer doden. Maar we zijn wel (ietsje) sneller!

Barclays

‘De Britse bank Barclays heeft middels een paginagrote advertentie in drie kranten “oprechte excuses” aangeboden aan het grote publiek voor haar renteschandaal. De spijtbetuiging is ondertekend door de opgestapte president-commissaris Marcus Agius met de boodschap dat hij “oprecht spijt heeft van wat er is gebeurd en van het in de steek laten van de klanten”.’ Spijt van wat er is gebeurd? Van wat je hebt gedaan zul je bedoelen. Wat is dat voor spijtbetuiging? En nu, op droog brood en water verder? Vanuit je eigen portemonnee terugbetalen? Zoek het woord ‘spijt’ nog eens op in een woordenboek.

Wist je dat de Quakers Barclays intertijd hebben opgericht? En ken je hun uitgangspunten? Honesty, integrity and plain dealing…

Barclays: How the mighty have fallen. Three Barclay bosses resign after the bank is found to have rigged one of the most crucial interest rates in global finance.
Mannen kunnen niet omgaan met: geld, sex en macht. Fact!

De Britten zijn woest op Barclays. Ze starten met de actie ‘Move your money’. Prima plan, zouden wij ook moeten doen, naar Triodos en ASN.

Geen woord Spaans…

‘De salarissen van de Spaanse bankiers worden aan banden gelegd’. Oooh, dat was nog niet gebeurd? En de bonussen, die kregen ze tot nu toe ook nog? Nee, ik ben er nu helemaal gerust op!

Dus als ik het goed begrijp gaat mijn belastinggeld, bedoeld voor publieke doeleinden, nu naar noodlijdende commerciële bedrijven, wat zo kun je banken wel noemen, omdat ze daar iets te ruig met Spaanse ‘centjes’ zijn omgesprongen? En dat is zo, ‘om erger te voorkomen’? Nou, ik vind dit ook erg. Vooral erg dom. Want ik ben niet gerust op de democratische controle. Wat verdient een Spaanse bankdirecteur, ‘door de bank genomen (sic)’? Daar kan wel wat af, om mee te beginnen.

DSK

Het heeft even geduurd, maar Anne Sinclair heeft DSK uiteindelijk op de keien gezet. Ze heeft er geen commentaar bij gegeven. Dat lijkt me ook volstrekt overbodig…

Gluiperd

Ik vind Stef Blok een gluiperd van het zuiverste water. Zit voortdurend te foeteren op de PvdA, terwijl zijn VVD in geen enkel kabinet zuiniger is geweest dan de PvdA, die hij potverteren verwijt. Als je vroeger het h-woord uitsprak in de nabijheid van een VVDer had je direct mot. Nu zien ze zelf wel in wat een gigantische blunder die hypotheekrenteaftrek is geweest (gewoon staatssubsidie), maar ze zijn muisstil. Begrijp me goed: van mij mag het, maar kom er dan rond voor uit, en ga niet naar een ander wijzen als je zelf stom bent…


About this entry