Opmerkelijk

In de maand november heb ik zeggen en schrijven 1 blog geplaatst. Toch was het aantal bezoekers van dit weblog nog nooit zo groot. Veel oude blogs worden getoond in zoekopdrachten en blijkbaar daarna aangeklikt door lezers. Ik vermoed dat een aantal van hen dan blijft hangen en rondkijkt. Ik vind het prettig, ik word graag gelezen. Omdat er nu een behoorlijk aantal blogs geschreven zijn over tal van onderwerpen wil ik eens kijken waar mensen nu vooral op afkomen.

De blogs over Etty van der Graaf zijn respectievelijk 269 en 344 keer gelezen. Ik weet niet of het de twee meest gelezen blogs zijn, maar ik zie ze wel regelmatig terugkeren op het dashboard. Omdat ik via Twitter en Facebook bericht dat er een nieuwe blog is gepubliceerd wordt ook daar commetaar gegeven. Twitter en FB genereren duidelijk verkeer naar mijn weblog.

Wat wil ik eigenlijk, behalve gelezen worden? Schrijven helpt me wel om van een idee af te komen. Iets daast in mijn hoofd, groeit, vraagt meer en meer aandacht en wordt nauwelijks meer te negeren. Als ik het dan parkeer op mijn weblog is mijn hoofd weer leeg (voor nieuwe ideeën). U hebt geen idee van de ongepubliceerde concepten, dat spreekt…

Recepten doen het ook goed. Ik hoorde laatst dat een oud-collega, Harry Fikse, met culinaire belangstelling, er regelmatig melding van maakt dat ik weer een recept op het web heb geplaatst. Een andere collega, Henri Wijnne, waagt zich zelfs met mijn recepten in de keuken. Ja, daar doe ik het ook voor.

Schrijfoefeningen, dat zijn het ook. Want dat wil ik beter kunnen: schrijven. Korte verhalen, fictie. En zo heeft een mens altijd wat te dromen…

About this entry