Een druk leven? Ik noem het liever vol…

Na intensieve zorg te hebben verleend aan mijn oom – ik heb vanaf april tot eind oktober heel veel moeten regelen, maar nu woont hij in een zorgvilla- komt er weer ruimte voor werk. Ik werkte natuurlijk wel, er moet brood op de plank. Maar ik heb geen tijd gestoken in acquisitie en ook niet veel kunnen doen aan het vergroten van mijn expertise. Hoewel, dat zeg ik nou wel, maar afgelopen zomer heb ik mij  intens verdiept in kindertheologie. In april een conferentie in Nederland bijgewoond, in mei afgereisd naar Kassel en van de zomer veel gelezen en met mijn lief meegeschreven aan haar beroepsproduct. Maar nu barst het weer los! Een trainingsdag met het gloednieuwe instrument Talententoolbox van o.a. Els Pronk, een bijscholing van instrumenten van PI, met het accent op de Big Five, de draad opgepakt op De Wittenberg tijdens de stagemarkt voor studenten, waar ik afspraken ga maken over mijn inzet in dit studiejaar. Er dient zich ook weer een nieuwe kandidaat voor een loopbaanadvies aan. Ondertussen druk met de selectie van een nieuwe vormgever van ECHO -er zijn er vier in de race- en afscheid genomen van de ‘oude’. Ondertussen samen met Christiaan Cevaal aan de slag om iets nieuws van de grond te tillen bij de IZB. Ouders & COO schakelde me in tijdens de Week van het Geld en er zitten nog een paar trainingen in de pijplijn, over andere onderwerpen. Corina Nagel (PC-GVO) kwam een les theologiseren met kinderen bijwonen en werd enthousiast. We gaan samen onderzoeken of we dat niet op meer plekken ingang kunnen doen vinden. Fieke Bijnagte (sAmen) wil ook samen met me aan de slag. Kind op Maandag vroeg aandacht de afgelopen weken, ook daar zitten veranderingen in de lucht. En dan ben ik vanmiddag bezig geweest met vakdocenten godsdienstonderwijs om met hen kindertheologie te verkennen. Ook daar waren er die enthousiast werden. Mooi!

Druk? Vooral vol. Een vol leven, never a dull moment…

About this entry