Ritueel slachten

500.000.000 dieren. Dit enorme aantal wordt per jaar geslacht in Nederland. En 1 miljoen dieren worden ritueel geslacht. Het gaat dus om een relatief klein aantal slachtingen van dieren, waarover nu zoveel ophef is. Gisteren (woensdag 22 juni) hoorde ik wat cijfers op de radio. Waar ik van opkeek was het volgende: 10 % van de verdovingen die voor de (niet rituele) slachting worden uitgevoerd werkt niet goed. Dan gaat het dus om 50.000.000 dieren waarbij wellicht onnodig lijden wordt veroorzaakt door een niet goed werkende verdoving.

Vreemd

Dat de politiek te hoop loopt over ritueel slachten vond ik al tendentieus, maar nu ik hoor dat de 50.000.000 gevallen waar een verkeerd of niet werkende verdoving mogelijk voor onnodig leed zorgt worden genegeerd, krijg ik toch sterk de indruk dat hier symboolpolitiek wordt bedreven. Joden en Moslims zijn de dupe.

Een van de eerste anti-Joodse maatregelen die in het Derde Rijk werd afgekondigd was een verbod op koosjer slachten…


About this entry