De Gaikhorst Exit

Dat heerlijke kaas- en wijnhuis aan de Slotlaan in Zeist heeft voorgoed zijn deuren gesloten. Twee gedreven mensen hebben er hun schouders onder gezet en het bleek aanvankelijk een succes. Maar er kwam een lelijke kink in de kabel. De woonverdieping van het pand verhuurden ze aan een ander, want zelf woonden ze niet boven de zaak. En daar ging iets mis. Want deze huurder, en dat heb ik van horen zeggen, zou de bovenste verdieping hebben onderverhuurd. Nog niets aan de hand. Deze onderhuurder echter verbouwde de bovenste verdieping tot een wietplantage. En de eigenaren van De Gaikhorst waren te goeder trouw. Enfin, wietplantage ontdekt en ontmanteld. De kosten voor herstel van de bovenste verdieping waren wel voor de hoofdhuurder! Dat was een financiële klap. Toen kwam de crisis – dan bezuinig je op luxe, waaronder kaas en wijn- en de concurrentie van internetbedrijven, die de wijn thuisbezorgen, werd heftiger. De optelsom van dit alles was dat de eigenaren van De Gaikhorst de handdoek in de ring moesten gooien. Mijn dochter heeft er een poos gewerkt en heel veel opgestoken. Wat die meid weet van kaas en wijn… Ze heeft goede leermeesters gehad, kundig volk. Ik mag hopen dat ze hun droom toch ooit weer ergens waar kunnen maken. Ik moet op zoek naar nieuwe leveranciers van goede kaas voor Franse kaasfondue, van aparte wijntjes, van risotto. Dat zal wel lukken. Wel maak ik me nog even kwaad op die criminele wietkweker. Want die is ‘m geloof ik net op tijd gevlogen.


About this entry