Drukdrukdruk

Eindredacteur ECHO

Mijn eerste nummer voor ECHO geredigeerd. Alles wat ik voor de eerste keer doe vind ik, hoe zal ik het zeggen, avontuurlijk. Het is nieuw en dan doe ik het intens. Dit nummer moest een ‘groen’ nummer worden. Nu lopen christenen en kerken bepaald niet voorop als het gaat om milieu en het behoud ervan. Dus wat moet ik er mee in het gesprek tussen christenen en andersdenkenden? Bij nader inzien toch wel een goede ingang, want waarom zou ik alleen die zaken aan de orde stellen waarbij we met onze duimen achter het vestje trots en tevree het gesprek ingaan? Een taakstellend nummer dus.

Talententraining voor docenten VO

Tegelijkertijd samen met Michiel Gouman en Jan Willem Gunnink voor de eerste keer een workshop over talenten en synergie gebouwd voor docenten VO. Wat typeert de gemiddelde docent in het VO? Ik zou zeggen: chronisch tijdgebrek, stevige werkdruk, energievretend werk, stevige kans op een burn out en nog steeds een beperkte carrièremogelijkheid. Dus willen we hen over de streep krijgen, dan moeten ze er het voordeel duidelijk van inzien. Ik heb ze ook leren kennen als mensen die gaan voor praktisch en toepasbaar. Gelijk hebben ze.

Loopbaanadvies

En weer een nieuwe kandidaat voor een loopbaantraject (dat is elke keer weer nieuw, omdat mensen zo enorm van elkaar verschillen en ik maatwerk wil leveren). Het is een kunst om bij elke kandidaat de passende en effectieve werkvormen te vinden. Zijn de ‘Muizenissen‘ geschikt? Moet ‘De Brug‘ van stal gehaald? Welke objectiverende testen zet ik in? Welk tempo kiezen we? We gaan die vragen beantwoorden, stuk voor stuk!

Zoekerssite

Wat ook nieuw is: de zoekerssite die we samen met de CGK aan het ontwikkelen zijn. Ik wil het graag zo communicatief mogelijk. Het eerste concept voldeed duidelijk niet aan die eis. Het  moet veel meer inclusief en interactief. en zo’n site moet geen eenzaam bestaan leiden. We zullen de intermediaire doelgroep dus ook moeten instrueren en trainen, want het zit niet in hun genen.

De Wittenberg

O ja, en voor De Wittenberg een beknopt traject aanbieden aan de studenten, zodat die na dit jaar beslagen ten ijs komen. want en behoorlijk aantal van hen weet nog niet wat ze na dit jaar gaan doen. Ik heb samen met Iwan Dekker en Roel Kuiper gebrainstormd over een programma dat goed aansluit bij wat de school er zelf al aan doet.

‘Medestudent’

En verder vind ik het ontzettend leuk dat mijn lief studeert. Ik ben regelmatig haar klankbord en soms haar coach. Ondertussen steek ik flink wat op. We plannen nu, in het kader van haar internationaliseringscomponent een trip naar de Uni van Kassel. Kijk, dat vind ik nou leuk!

Inhoudrijk en tijdkritisch

Wat ik leuk vind is om al die verschillende balletjes in de lucht te houden en te ontdekken of de verschillende creatieve processen elkaar positief beïnvloeden. Want dat is wat ik hoop! On y va!


About this entry