Zingen!

Samen met mijn dochter ga ik zingen in het projectkoor van Anke de Bruijn. Christmas Carols! Ik heb een poos les gehad van haar en geloof me, deze vrouw laat je zingen! Niet alleen stemgebruik, ademhaling, dictie, frasering, maar ook musicologie, muziekgeschiedenis, kortom alles wat met het lied te maken heeft komt langs. Ze haalt het beste in me boven en laat me het lied steeds mooier en beter zingen, met groot plezier. Mijn dochter heeft ook een poos bij haar gezongen. En nu gaan we samen.
“Deze herfst vindt het tweede Christmas Carol Project met Vuurkorfconcert plaats in Zeist. Vorig jaar stond er zestig man publiek naar ons te luisteren bij de gloed van vuurkorven. Een zeer sfeervolle belevenis voor iedereen. Ook dit seizoen willen we deze traditie voortzetten!

We zingen de mooiste Christmas Carols, waaronder Deck the Hall, The First Nowell, Hark the Herald Angels Sing… alles in vierstemmige zetting. Het koor bestaat uit zangers van diverse niveaus. Het project staat onder de bezielende leiding van Anke de Bruijn, docente zang/piano en koordirigente.”

Wil je horen hoe het geworden is? Kom luisteren naar de uitvoering. We zingen rond de vuurkorf in het plantsoen op de kruising Homeruslaan/Socrateslaan in Zeist, 17.00 uur.

About this entry