No Impact Week

Dit initiatief geef ik graag door! Zelf probeer ik ook (inconsequent, dat wel) zo veel mogelijk milieu-ontziend te leven. Via De Publieke Zaak hoorde ik van dit initiatief. Lees, bezoek de bijbehorende site, geef je op en doe van 7 tot en met 14 november mee met de NO IMPACT WEEK.

“No Impact Week

No Impact Week is een experiment van een week. Tijdens deze week word je uitgedaagd om stap voor stap te komen tot No Impact op het milieu. Het is de ultieme kans om erachter te komen wat dit betekent voor jouw kwaliteit van leven: hebben we alle luxe en gemak echt nodig, of kost dit vooral veel geld en tijd?

Tijdens No Impact Week kijk je naar, en pas je je gedrag aan op het gebied van consumeren, afval, transport, voedsel, energie & water. Dit zijn veel van de onderwerpen waar het om gaat bij het verduurzamen van je levensstijl. Aan de hand van een handleiding, die je krijgt als je je aanmeldt, ga je elke dag een stapje verder. Ook kijk je hoe je de impact die je wel hebt op het milieu, kunt compenseren.

No Impact Week NL start op zondag 7 november en eindigt op zondag 14 november. Vanaf 20 oktober kun je je aanmelden.”

De No impact week NL is onderdeel van een breder initiatief: het No Impact Project. Het is een ‘one week carbon-cleanse”. Nadeel van alle aandacht voor het broeikasgas vind ik wel dat er daardoor minder aandacht is voor biodiversiteit en de impact van onze manier van leven op onze omgeving. Een voorbeeld? Stel dat we met ons allen besluiten om minder ver te reizen als we op vakantie gaan. Goed voor veel minder broeikasgas. Maar… het betekent wel een enorme recreatiedruk op onze eigen natuur. Ik denk niet dat de schaarse natuur in Nederland dat aankan. Natuurlijk gaat dat niet gebeuren, crisis of niet, ik denk dat je het probleem wel ziet. Goed, elk initiatief om er iets aan te doen is meer dan welkom. Graag ontmoet ik u tijdens de No Impact Week, wandelend of fietsend, dat wel natuurlijk…

About this entry