Atlas in staking 1

Over de helft ben ik nu, dus meer dan 500 bladzijden gelezen. Het valt me nog niet mee. Of het komt door de vertaling (ik ben benieuwd naar het Engelse origineel) of dat het haar schrijfstijl is, het leest niet gemakkelijk. Nu heb ik van Ayn Rand nog een essay liggen, The Virtue of Selfishness. Haar boek Atlas in staking werd genoemd door Bas van der Graaf. Hij gaat het lezen met een leeskring. Ik zal in verschillende delen een reflectie geven op het boek. Ik merk dat ik naar referenties moet grijpen. Hoe zat het bijvoorbeeld met de planeconomie in de Sovjet-Unie toen dit boek gepubliceerd werd? Trouwens, het werd in 1957 gepubliceerd, maar wanneer werd het manuscript voltooid? Vragen te over. Ik leg het voorlopig nog niet terzijde… U hoort nog van mij.

About this entry