Boston Brothers

Nieuw seizoen, nieuwe kleren. Zo simpel is het. Steppin’ Out, waar ik graag kom, attendeert me met vrolijke folders op zijn nieuwe collectie. Als vaste klant word ik extra verleid door een persoonlijke korting bij besteding van een bepaald bedrag. Vooruit dan maar. Hun ‘huismerk’ is goed en wordt steeds beter. Maar de shirts van Boston Brothers… daar heb ik iets mee. Het oog voor detail, de kwaliteit van de stof, de keuze van dessins… in mijn ogen vaak goed gekozen. Het is een jong merk, het bestaat sinds 2005 en heeft zijn wortels in Boston, New England, USA. Misschien wel aardig om te weten dat de Amerikaanse revolutie begon in Boston. Een eigenzinnig volkje. Hun protest tegen de door het Britse parlement opgelegde belastingen op sommige importproducten waren het begin, de zogenaamde ‘Boston Tea Party’. Onder de naam ‘Tea Party’ keren vooral Republikeinen en andere conservatieven zich nu tegen Obama…

Hoewel door-en-door Amerikaans sluit het toch aan bij de Europese smaak. Boston Brothers is van plan uit te groeien tot een brand dat een stijl wil creëren. Van mij mogen ze, tot nu bevalt het.

Natuurlijk, een shirt moet er goed uitzien, in een dessin dat bij me past. Maar ik vind het even belangrijk dat het goed zit, dat het goed gesneden is, met zorg afgewerkt. En dat het details heeft die iets toevoegen, het shirt onderscheiden van andere shirts. Ik draag ook graag Gaastra en Napapijri. En als het zo uitkomt vind ik Riverwoods en soms McGregor ook wel aardig. Maar voorlopig staat Boston Brothers op nummer 1. Aanbevolen!

http://www.boston-brothers.com/

About this entry